سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی حوزه مطالعات جوانان برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های تخصصی حوزه مطالعات جوانان با حضور کارشناسان آموزشی و پژوهشی ادارات و سازمان ها در محل سالن شهید شایق سازمان جوانان استان یزد برگزار شد.
به گزارش فائزه دهقان خبرنگار سازمان جوانان استان یزددر ابتدای این نشست " شهین اسلامی" کارشناس واحد مطالعات و تحقیقات سازمان جوانان استان یزد هدف از برگزاری این نشست را پرداختن به مقوله سلامت جوانان با توجه به آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی موجود عنوان نمود.
در ادامه "دکتر مظلومی" به تعریف دو مقوله جوان سالم و جامعه سالم اشاره نمود و گفت: جامعه سالم جامعه ای است که افراد در آن رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و آسایش داشته باشند.
وی جوان سالم را با توجه به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی تعریف نمود و اظهار داشت: اگر شخص بتواند مسائل و مشکلات را حل نماید و نسبت به مشکلات گریز نشان ندهد و تسلیم نشود از سلامت روانی برخوردار است .
وی مهمترین مشکل جوانان در اوایل سن جوانی را بحران هویت و سردرگمی عنوان کرد.
این استاد دانشگاه همچنین تاکید کرد : مطالعات صورت گرفته نشان می دهد در آینده بار بیماریهای روانی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
وی ادامه داد : امروزه در جهان به مقوله سلامت معنوی نیز توجه شده است .
" دکتر مظلومی" اضافه کرد: سلامت اجتماعی نوعی از سلامتی است که جوان احساس شادابی داشته و بتواند مسئولیت های اجتماعی را قبول کند .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد در پایان گفت : تمامی ابعاد سلامتی اعم از جسمی، روانی و اجتماعی بر یکدیگر تاثیر می گذارند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا